5 aug

Som jag lovat så ska jag berätta iallafall en liten del av Däldenäsveckan.

Måndag:
Det började med att jag och Emmelie åkte upp till kapellet för att hjälpa till att packa allting. All utrustning såsom kanoter, tält, militärtält, slanor osv. Det var tungt men efter sisådär kanske 1½ timmes slit åkte vi därifrån. Så småningom var vi framme vid lägergården och då satte vi oss o softa i våra brassestolar : ) Sen lite senare åkte vi till Åtorp och käka pizza.
Vi hade förresten SJUKT svårt att sätta upp vårat tält men tack vare Johannes lyckades vi tillslut med det också.

Tisdag:
Vi väcks på morgonen av att Fågeln Roger verkligen EKAR i öronen. Johan drog igång låten i de stora högtalarna som ska höras över hela anläggningen och nog hördes de allt.
Efter lite frukost och tandborstning började alla lägeriter att droppa in och vi softa samtidigt som vi njöt av o se alla andra kämpa med jobbiga tält.
Det vanliga Däldenäs schemat drog igång med allt vad det innebär, smörgåsbord, idrott lunch osv.

Onsdag:
Vi väcks av den vanliga trumpeten som ljuder över hela lägret varje morgon och den går inte att undgå. Dags och kliva upp till morgonbön och frukost. Efter det är allting som vanligt. Bibelstudium, smörgåsbord, idrott you name it ! På kvällen var det fickornas afton vilket betyder att vi har makten att köra med alla pojkar under kvällskul och det är alltid lika roligt =)
Bäst som vanligt på lägrena är såklart lägerbålen vi har varje kväll. Då sitter vi på stranden vid en brasa och har det så himla trevligt. Ni anar inte.

Torsdag:
Väckning och såntdär som ni redan vet. Sen stora spårningen som är sjukt jobbig. 6km i dålig terräng med tipsfrågor och olika stationer. När vi avklarat den kan jag lova er att det var skönt att få komma tillbaka till gården. Efter den var det dags att planera nattmaran som förövrigt blev väldigt lyckad. Hahaha. Sen på kvällen var det pojkarnas afton och vi tjejer låg väl inte så bra till. Hah. Efter det var det mysig lägerbål igen som gällde och när mörkret kommit begav vi oss ut i skogen för att skrämma skiten ur alla ungar. Vi lyckades ganska bra!

Fredag:
Vi fick lite sovmorgon eftersom det blev en lång dag. Sen var allting som vanligt när vi väl kommit upp. Dock spelade vi otroligt rolig såpabandy den här dagen. Det är guld kan jag berätta. Och på kvällen var det som vanligt tivoli och världens mysigaste lägerbål där Alla lägeriter sitter på stranden tillsammans. (Annars är det bara de två största byarna) Den avslutades med med massa sång och tändning av ljus runt ett stort kors mitt på stranden. Sen får de som vill alltid gå upp på övervåningen i stora huset sista kvällen för att gå nattvard. Jag och Emmelie gick upp och satte oss där. När det var slut var det dags för film (Evan the Almighty). Men jag kan inte säga om den var bra eller inte för jag sov filmen igenom. Det var mysigt.

Lördag:
Dags att packa ihop allting och åka hem. Det här var första året det kändes skönt o få åka hem faktiskt. Haha, jag har saknat min säng något så otroligt ! Det  var trångt i vårat tält vill jag lova trots att det är ett femmannatält.
Hursomhelst, städning av hela lägergårde och lägergudstjänst som avslutades med fika och ett hejdå till alla. Den delen är jobbig kan jag tala om.

Utöver allt jag skrivit har vi gjort så himla mycket mer. Till exempl har jag för första gången i mitt liv smakat på krabbelurer som vi gjorde i vårat egenbyggda kök :) Sen gjorde vi pinnbröd och massa annat roligt. Väckningarna ska vi inte tala om. Haha de som inte visade sig utanför tältet en viss tid blev utbärda i sovsäck/täcke/ INNERTÄLT.

Däldenäs är absolut en av de bästa platserna på jorden för mig. Jag trivs alltid lika bra med alla som är där och det är skönt att få komma bort ibland. Detta var mitt 7:e år och jag kan lova att det blir fler ; )

Ja just ja, jag har som alla andra nu fixat mig en bilddagbok. Hmm. Där finns det iallafall en del Däldenäsbilder om det är någon som är sugen på att se hur jag har haft det under veckan:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0