Laxå igen

Åkte till Carl igår igen eftersom han fyllde år :) Min resa till Laxå började med att inte en jävel svarade i telefon så jag fick chansa på att alla var hemma hos Carl. När jag väl kom dit sa pappa att han såg massa folk i skogen, vafan plockar de svamp?! tänkte jag. Nej då visade det sig att de hade börjat spela fotbollsgolf men att de råkat tappat bort bollen så de letade efter den. Vi gav upp och gick in och letade efter fler bollar och när vi hittat vad vi sökte gick vi ut för att starta en ny runda på säkert en km.

När Carl och Adam lyckats gå igenom banan utan en enda poäng för någon utav dem gick vi tillbaka till gården och inväntade Erik och Sara. Erik hade med sig en frisbee som han, Adam och Carl gick lös på tillsammans med en gammal basketboll. De förstörde träd, rabatter och annat som inte borde förstöras och så råkade parabolen få sig en touch av basketbollen, inte bra.

Sen drog vi in och fixade lite käk, tacos. Efter det tog vi det bara lugnt framför körslaget där vi nästan allihop rösta på Laxå såklart. De va inte bäst för kvällen men man måste såklart stödja dem ändå.

Vi tittade på Running Scared efter det och det var en hyffsat bra film, lite blodig sådär men ja den var okej. Vid filmens slut var jag redigt trött och vi gjorde oss redo för att åka hem. Dock piggnade jag till ordentligt när vi pratade hajkminnen och framtida planeringar.



Idag är det trist väder och jag hade velat åkt och kollat hoppningen i Ågrena men pappa hade lite saker att fixa så det blev det ingenting med. Istället har jag lekt lite med Mathilda uppe på rummet. Jag hade hoppats på att få rida idag men det tillåter ju inte vädret så jag vettetusan hur min dag blir idag. Så småningom ska jag iallafall åka hem till min mor. Kanske blir det lite tv-spel när Mathilda lagt sig efter maten ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0