Fredag

Jag brukade vara en av er. En av alla ni som fyller facebook med hur underbart just ert fredagsmys kommer bli. Hur ni ska spendera kvällen. Hemma, borta, vad ni ska äta och hur ni längtat efter er andra halva efter att inte ha haft ordentligt med tid för varandra under veckan. Jag brukade vara en av er. En som inte kunde få nog av någon annan, som älskade så mycket att det ibland gjorde ont att inte kunna få fram i ord hur mycket denna andra fina människa, min människa, betydde för mig.

Jag brukade vara en av er som har en annan. Som har en andra hälft och som aldrig behöver vara ensam om man inte vill det. Som alltid har denna fina underbara bredvid sig när det är dags att somna och som alltid finns där när du är beredd att vakna och starta en ny dag.

Just ikväll är jag inte en av er längre men jag hoppas att jag kan få vara med igen, när det känns rätt i tiden.

 

Trackback
RSS 2.0